Кой стои срещу теб...

Знаеш ли, през многобройните ми срещи с психолога почти нищо не разбрах. Той казваше много неща, но нито едно от тях не ми даваше моите отговори. В последно време го посещавах често. Понякога просто мълчеше и ме чакаше да кажа нещо. Мразех ги тия дни, нервно потропвах с крак и постоянно си поглеждах часовника. Понякога го оставях да говори, а аз блуждаех в пространството. Разглеждах дългите полици с дебели книги, преследвах мухите, които случайно се бяха намъкнали в кабинета и ловко се стараеха да останат там. Веднъж забелязах как една се оплете в дългата паяжина, която висеше точно над прозореца. Мухата сигурно се заблуди, че там е светлината и това е пътя към щастието. После я гледах около тридесетина минути как опитвайки се да се измъкне се оплиташе още и още, докато не се замота съвсем.
-Има ли шанс да полети отново? - отклоних мисълта му.
-Понякога имам чувството, че те ограбвам.- ми отговори той. -Не си се научила още да падаш.- продължи.
-Аз знам как се пада най-безболезнено, по дупе. -пошегувах се.
-Тогава, ще трябва да вдигнеш краката, ако ме разбираш правилно.- засмя се той.
Често хората падат, понякога от невнимание, понякога биват блъснати, но не винаги знаят как да паднат и още по-важно не винаги знаят как да се изправят. Паданията причиняват наранявани, травми. За да можеш да се изправиш, трябва много да обичаш себе си и сам да намериш сили да станеш, защото веднъж бил ли си блъснат, би ли имал доверие да хванеш нечия ръка, макар и подадена за помощ?

Нищо не му разбирах на този лекар, обаче едно разбрах със сигурност.... В любовта е като при пушенето. И не, не визирам вредата. Когато си дама и срещу теб стои кавалер, етикецията казва, че от кавалера се очаква да ти запали цигарата. Извади цигарата от кутията и сложи запалката между двама ви на масата. Изчакай, не му казвай нищо. Не показвай, че искаш огън, че за това най-много копнееш в момента. Ако не я вземе и не я запали, запали си сама и продължи нататък без думи, без да се смутиш дори. Ако я вземе и я запали..... Тогава ще знаеш кой стои срещу теб!

Няма коментари:

Публикуване на коментар